نیاز تیم‌های لیگ یکی استان به برد ‌ در هفته پانزدهم

نیاز تیم‌های لیگ یکی استان به برد ‌ در هفته پانزدهم

برد ماشین سازی و تلاش بر کسب امتیازهای بیشتر
ماشین سازی تبریز این روزها در مسیر برد قرار گرفته است و اگرچه هنوز نتوانسته است به یک تیم جنگنده تبدیل شود اما هفته گذشته نیز توانست یک برد خانگی را در کارنامه ثبت کند و به 3 امتیاز دیگر دست پیدا کند. این بازی که به میزبانی ماشین‌سازی برگزار شده بود با برد این تیم مقابل نساجی مازندران به پایان رسید. نکته مهم این بازی که 3 امتیاز را ارزشمند و هواداران ماشین سازی را امیدوار کرد، این بود که نساجی هم اکنون تیم دوم جدول و یکی از مدعیان قهرمانی است و ماشین سازی موفق به برد یکی از تیم‌های قدرتمند این دوره از لیگ برتر شده است. قدیمی ترین تیم استان با این برد 16 امتیازی شده و در رده 13 جدول قرار گرفته است. ماشین سازی با کسب این برد به چهارمین برد خود در 14 بازی رسیده و 4 تساوی و 6 باخت نیز در کارنامه دارد.  ماشین سازی این هفته نیز به مصاف مس رفسنجان می‌رود و بازی این هفته ماشین سازان به مراتب آسان تر از بازی هفته گذشته است، اگرچه ماشین سازی در این بازی مهمان است و باید سفر طولانی‌مدتی را به رفسنجان تجربه کند که بدون شک در عملکرد این تیم تاثیر خواهد گذاشت. تیم رفسنجان همانند ماشین سازی سابقه لیگ برتری دارد اما وضعیت نامناسب این تیم در جدول رده بندی  شبیه ماشین‌سازی است. مس در بازی هفته گذشته موفق شد تا صبای قم را به عنوان یکی دیگر از تیم‌های قعرنشین با نتیجه 2 برصفر شکست داده و با روحیه بالا مقابل ماشین سازان ظاهر شود. مس در پایان هفته چهاردهم لیگ برتر با یک بازی کمتر 17 امتیازی است و با 4 برد، 5 تساوی و 4 باخت در رده یازدهم جدول ایستاده است.
یکی از عوامل برد ماشین سازی در این بازی‌ها را باید در بازی خوب برخی از بازیکنان این تیم و گلزنی «حامد پاکدل» خلاصه کرد. پاکدل که بازیکن مورد علاقه «رسول خطیبی» است، در این سال‌ها همواره در ماشین سازی بازی کرده است و به نظر می‌رسد که امسال نیز در روزهای اوج قرار دارد. پاکدل در بازی هفته سیزدهم که با برد ماشین سازی به پایان رسید، هر 2 گل بازی را به ثمر رسانده بو د و در بازی هفته گذشته نیز تنها گل بازی را به ثمر رساند،به همین دلیل پاکدل را باید تنها گلزن این روزهای ماشین سازی نام برد.

نکات مثبت ماشین سازی
فاصله اندک جدولی بین ماشین سازان و تیم‌های همسایه باعث می‌شود که این تیم با یک برد احتمالی رشد بسیار خوبی در جدول رده بندی داشته باشد. صعود به میانه‌های جدول و پایان بردن نیم فصل در رده‌های 8 تا 10 می‌تواند هدف اولیه ماشین سازی در هفته‌های آتی باشد. این رده‌ها می‌توانند جایگاه کادر فنی این تیم را محکم کرده و آن‌ها را برای ادامه مسیر امیدوارتر کنند. ماشین سازان به خوبی می‌دانند که یک باخت نیز می‌تواند باعث شود که ماشین سازی دوباره به یکی از قعرنشینان جدول رده بندی تبدیل شود و به همین دلیل از این بازی می‌توان به یکی از بازی‌های حساس نزدیک به نیم فصل سبزپوشان  نام برد.
یکی دیگر از نکات مثبتی که در ماشین‌سازی دیده می‌شود، ترمیم خط دفاعی این تیم است. ماشین سازی گل برتری در بازی گذشته را در دقایق ابتدایی نیمه اول به ثمر رساند و توانست با شایستگی در مقابل یکی از تیم‌های صدرنشین از گل زده شده محافظت کند. خط دفاعی کنونی ماشین‌سازی متفاوت از هفته‌های ابتدایی است. ماشین سازان هم اکنون 12 گل زده و 16 گل خورده در کارنامه دارند و روند رشد ماشین سازی در این آمار نیز کاملا قابل مشاهده است.

حرکت شهرداری تبریز به سمت لیگ دسته 2
اما دیگر تیم دسته یکی یعنی شهرداری تبریز که امسال موفق به صعود به لیگ دسته یک شده است، یکی دیگر از تیم‌های قدیمی استان است که سابقه حضور چندساله در لیگ برتر را نیز دارد.  وضعیت نامناسب این تیم در روزهای اخیر باعث اظهارنظرهای زیادی شده است و بیشتر فوتبال دوستان استان از وضعیت این روزهای شهرداری تبریز رضایت ندارند. شکست سنگین شهرداری تبریز در بازی مقابل فجرسپاسی نیز باعث شد تا انتقاد‌های بیشتری به سمت این تیم روانه شود. شهرداری با شکست 3 بر یک مقابل فجرسپاسی شیراز، همچنان 8 امتیازی ماند. این تیم تنها یک برد در کارنامه 14 هفته ای خود دارد و به لطف ضعف‌های عمده تیم قعرنشین، در رده 17 جدول قرار گرفته است. تغییر سرمربی نیز در این تیم نتیجه بخش نبوده است و به نظر می‌رسد باید تا نیم فصل منتظر ماند و شاهد جذب بازیکنان جدید و ترمیم نقاط ضعف شهرداری بود. مشکلات این تیم در تمام خطوط مشهود است و 8 گل زده و 18 گل خورده این تیم را به دومین تیم ضعیف لیگ برتر بعد از راه آهن تبدیل کرده است.
شهرداری در هفته پانزدهم باید در ورزشگاه تختی تبریز از تیم میانه جدولی گل گهر سیرجان میزبانی کند. گل گهر با 21 امتیاز در رده 9 جدول قرار دارد و اگر شهرداری بتواند در این بازی خانگی به برد دست پیدا کند می‌تواند امتیازهای خود را دو رقمی کرده و در شرایط ایده آل صعود یک پله ای را در جدول رده بندی تجربه کند.

http://ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/AzarbayjanSharghi/Contents/%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%DB%8C%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%DB%8C%DA%AF-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%E2%80%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B2%D8%AF%D9%87


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : یعقوب کامرانی
ت : یک شنبه 15 بهمن 1396


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.